Listan om julen

Pepparkakor eller lussebullar? Tycker bägge är gott, men måste jag välja ett av det så blir det lussekatter.

Skumtomtar eller knäck? Knäck. Har typ ätit en skumtomte i år än så länge, hehe..

Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar.

Julkorv eller julskinka? Skinka.

Paradis eller Alladin? Paradis.

Glögg eller julmust? Julmust.

Ris ala Malta eller gröt? Gröt. Jag gillar inte apelsin för det är väl det som är i Ris ala Malta?!

Hemma eller borta? På julafton så säger jag hos mamma & pappa. Det känns ju som hemma det med eftersom jag bott där fram till förra året. Skulle inte vilja fira jul här i vår 2a.

Utomlands eller Sverige? Sverige men skulle kanske vara spännande att fira utomlands någon gång i framtiden.

Ge eller få? Både och!! Älskar att köpa julklappar som verkligen har en tanke och är genomtänkta. Men det är superkul att få också. 

Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Mysteriet på Greveholm. 

Chokladkalender eller paketkalender? Skulle nog säga paketkalender. Har dock aldrig haft mer än en chokladkalender eller en sånhär man öppnar som hör ihop med julkalendern på TV.

Plastgran eller äkta? Plastgran. Finare dock med äkta, men är rädd för att man ska dra in en massa kryp + att de barrar så mycket. Sen när jag har 2 katter är det bara att utesluta en äkta ändå.

Arne Weise eller Ernst? Ernst, älskar att se hans mysiga program såhär kring julen.

När vill du att första snön ska falla? Nån gång i November.

Har du haft en grön gräsmatta på julen? Nej, aldrig.

När är det dags att pynta? Jag skulle nog säga 1 December. 

Kan du komma på något negativt med julen? Hm, kan ju bli lätt stress kring jul..

Favoritjulkalender: LasseMajas Detektivbyrå och Dieselråttor & Sjömansmöss. Tyckte det var bra när jag var liten i alla fall. 

Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? När den väl är slut vill jag ju få undan allt julpynt och sånt ganska direkt, men ändå lite tråkigt att den här ordentliga känslan av jul för mig bara varar där dagen innan julafton & på självaste julafton. Synd att det inte varade lite längre på ett sätt.

När öppnar du dina julklappar? På julaftonskvällen. 

Favoritjuldoft: Lukten av nybakta pepparkakor och massa juliga doftljus som luktar gott, hehe. 

Vad framkallar mest julstämning? Om man tänker bara allmänt under Decembermånad så skulle jag säga; en julfilm, med tända ljus och julfika. 

Vad är viktigast med julen? Att må bra, ha trevligt & umgås tillsammans med familjen.