19 Juni - Hoppning

Första bilden är från senaste hoppträningen på Bränslan och de andra två är från idag.
Idag skuttade jag litegrann med Jack i paddocken. Hade det nya bettet, ett kimblewick med tungfrihet. Red fram honom i skritt, trav & galopp på långa tyglar och sedan när han var ordentligt framriden började jag hoppa på ett räcke på ca 70cm. Sen hoppade jag kombination med ett räcke och en oxer. Som högst hoppade vi den på 90cm, vilket är LB höjd. Jag är nöjd över idag ialf trots någon miss. Ett pet på räcket en gång samt ett stopp då han kom in för nära och tänkte ta ett extra galoppsprång vilket inte skulle gå, men det är sånt som händer. Inte vårat bästa hopp-pass men inte vårat sämsta heller! På min instagram emilialarss0n, har jag lagt upp ett klipp från dagens hoppning ifall ni vill kika!