8/6 Stora Ryttarspelen

Canon EOS 600D
Canon EF 50mm f/1.8
Igår var jag funktionär på våran hemmatävling för storhästar (Stora Ryttarspelen) med klasser upp till 130cmJag stod på banan i totalt tre klasser, och jag passade även på att fota litegrann. Blev inte så bra bilder men hade mitt objektiv utan zoom. Nåja, några bilder blev det ju i alla fall. Vissa mer eller mindre bra. Man blir ju nästan lite taggad på att börja tävla storhäst när man ser så många fina storhästar, det är ju så annorlunda att rida storhäst jämfört med ponny men ändå så kul. Tycker våran tävling var väldigt lyckad, många som hjälpte till, vilket är kul. Var där från klockan halv åtta till ca 3 på eftermiddagen då allt var slut. Då for jag hem och åt maxmat och sen for jag och red ut Jack i skogen, mycket trav och galopparbete. Idag ska han få en välförtjänt vilodag.