Helgen i Gällivare

Som sagt så rullade bilen mot Gällivare i fredags kring efter 2 någon gång. Eveline åkte med mig och mamma och Elin, Niklas, Julia och hennes små bröder åkte i en bil. Vi stannade i Jokkmokk med dom och åt våfflor och sen rullade jag, mamma och Eveline vidare mot Gällivare. När vi kom fram lastade vi ur Jack & Greta och ställde in dom i sina boxar. Så packade vi upp alla hästsaker och våra egna saker i vårat rum som vi delade med Celise och Zia. Senare på kvällen for jag och Eveline ut i skogen och red ut en slinga på 5km, hon på Chilli och jag på Jack. Sen gav vi kvällsmat till ponnyerna och tog det lugnt på kvällen tillsammans med alla. Gick på kvällspromenad och somnade sen kring kanske halv 2 om inte ännu mer. Stadigt när man ska upp halv 7 och fodra ponnyerna + tävla två klasser.
 
lördagen vaknade vi då tidigt, vi gick och fodrade ponnyerna och fixade. Sen åt vi frukost och fixade oss. Tävlade även dom två första klasserna (berättar om resultaten i ett annat inlägg). När vi hade tävlat färsdigt osv for jag mamma, Celise och Eveline till Coop och handlade litegrann och gick in på Frasses och köpte lite mat som vi tog med. Så satt och åt mat och kollade msv klassen. Senare for jag och Celise ut på en lite yolo tur i skogen med Jack, Greta och Trine. När vi kom tillbaka spelade vi kubb med några av de andra och sen fodrade vi ponnyerna osv.
 

På söndagen vaknade vi kring 7 och jag och Celise gick och fodrade ponnyerna och sen gick vi tillbaka och sov igen till ca 9. Promenerade lite med ponnyerna, åt frukost osv och så kollade vi lite på klasserna. Vi tävlade sen de sista klasserna som jag som sagt berättar mer om sen. När allt var klart, packade vi ihop, lastade ponnyerna och for hem.
 
Har varit en jätterolig helg med alla i alla fall, så himla roligt att åka på meeting!!