Dagens ridpass på Joel

Två bilder från idag på mig & Joel
Idag fick Jack gå och gräsvänja sig med mamma och jag red Joel. Började rida på ängen i alla gångarter och kan säga att det först gick lite sisådär haha. Bestämde mig då för att gå till ridbanan och rida lite lydnad så han skulle lyssna på mig och inte bara strunta i mig. Blev mycket trav, galopp, trav, galopp osv runt fyrkanten. Sen red jag lite galopp på volt och försökte hålla igång galoppen på honom, dock ville han gärna bryta av men det gick i alla fall.
 
Skrittjobbade och travjobbade honom även på lite volter och sedan bestämde jag mig för att skritta av honom efter fiskodlingen. Och man kan ju säga att han har lite svårt att lyssna ibland men det gick ändå helt okej idag. Han var dock svettig och ganska trött efteråt då det blev ett ganska jobbigt ridpass men ändå rätt nyttigt tror jag!