Första gången med Micklem träns...

Oh my god säger jag bara. Jag fick pröva micklem träns på Jack idag för första gången. Började rida honom i skritt och trav på rakt spår, volter och serpentinbågar. Så fort jag kortade tyglarna gick han i en stadig form och avslappnad var han, frustade en massa. Galopperade honom även i båda varven och även där kändes han som en dröm. Sen skulle jag ju hoppa och började med ett räcke på 70cm som jag rullade på ett par gånger, sen hoppade jag en oxer och även någon omhoppningssväng med två hinder. Hoppade som max 90cm idag och det var på räcket, sen avslutade jag med att hoppa ett litet enkelt kryss. Han hade bra flyt för det mesta, hoppade fint och sög tag mot hinderna. Så himla glad och nöjd, idag var han guldvärd ♥
 
Imorgon blir det skritta och jogga honom litegrann bara så att han får röra på musklerna efter idag då det blev ett ordentligt pass. Sen är det hopptävling i Luleå på lördag & söndag och som jag känner nu är jag otroligt taggad!